Labai gerą straipsnį skaičiau. Palyginimus užsienio ir LT darželių. Labai gerą mintį radau... Lietuvoje tiek mamos, tiek darželiuose kolektyvas itin žiūri vaiko fizinį patogumą, bet ne emocinį. Juk kai paauglys ar suaugęs žmogus sutinka kitą žmogų, spaudžia ranką ir nepasakoja kada atsisakė pampersų, kada pradėjo skaičiuoti, kelių metų pradėjo eiti į mokyklą ir panašiai. Visų pirma vyksta akių kontaktas, bendravimas, kalbėsena, šypsena, gestikuliacija ir panašiai. Manau niekam nėra naujiena, kad į mokyklą dar nė sveikas vaikas neatėjo su pampersu. Tad siūlyčiau labiau žiūrėti į vaiko emocinį vystymąsi. Du metai ir nedaro į puoduką - tai visiškai normalus dalykas. Žaidimų forma galite pažaisti, parodyti kaip kiti vaikai daro ant puoduko tą reikalą, bet reikalauti ir nerimauti dėl to tikrai nereikia.
Labai pykau ant užsienio darželio, kad vaikas tai murzinas tai prasagstytas kaklas, tai per vėsiai aprengtas mano akiai, bet ir čia auklytės sako, jog vaikas pats rengiasi, tai jo laimėjimas. Jis puikiai jaučiasi, nes jį myli, niekas nereikalauja sėst ant puoduko ar eit į tualetą, niekas nereikalauja suvalgyti viską, niekas nereikalauja eiti į lauką jei vaikas nenori. Niekas nereikalauja klausytis pasakų, jeigu vaikui neįdomu ir niekas nereikalauja mokytis eilėraštį jeigu vaikas primigtinai nenori. Na yra tam tikri rėmai, bet du metai tai visai mažai... tad siūlyčiau nereikalauti iš jo ir nedaryti diskomforto. Galit pažaisti, paaiškinti, rodyti pavyzdį, bet jeigu vaikas prieštaraus ne tai ir tegul. ateis laikas ir vaikas pats sės ant to puoduko.
Manodraugės vaikas iki 3,5 metų vaikščiojo su pampersiuku, atėjo laikas ir pats paprašė triusikėlių, laiptelio prie tualeto. Užtat vaikui jokio streso. Pats sumąstė, pats nusprendė, kad jam jau laikas nebenešioti sauskelnių. O kai mamos rekalauja iš vaiko, liepia daryti, sodina ir sodina, vaikas nenori sėdėti, vis tiek mama sodina na tai kam čia reikia tokio streso vaikui be reikalo jeigu tas dalykas vis tiek ateis savaime?
Atsiprašau, išsiplečiau :) reziume - žaidimų forma badnykit pažaisti, rodykit pavyzdį su kitais vaikais, jeigu vaikas prieštaraus tai ir neverskit.