Tai mes dėl aukščiau išvardintų priežasčių dažniausiai nešam šventint tai, ką gaminame labai iš anksto, kas ne greit genda ir gražiai atrodo, kas yra simboliška ir ką daugmaž valgys visi šeimos nariai- pvz margučius, sviestinį avinėlį, kurį šaldymo kameroje galima laikyt pagaminus savaitę prieš velykas, duoną, druską.
Bet šiaip, žinau, kad žmonės neša viską, kaip ir senovėje- nėra jokių apribojimų ar griežtų taisyklių- neša ir kumpius, dešras, sūrius, sviestą, būtinai druską. Mes turime tik nedidelę pintinę, tai ten labai kažko ir nesutalpinsi, bet sviestinis avinėlis, margučiai, druska, koks keksiukas telpa, tai ir nešam, kai kada vandenį irgi, nors švęstam vandeniui įsipilti būna prie kai kurių bažnyčių bačkos kieme ar bažnyčios prieangyje.
Senovėje, kai žmonės buvo religingesni, tai nešdavo absoliučiai viską, dideliais kiekiais, arkliais veždavo , sudėdavo maistą į didžiules skrynias, panašias į kraitines, ir ne tik savo, bet ir kaimyno skrynią su maistu, jei kaimynas važiuot negalėdavo ar sirgdavo:) Seni žmonės pasakoja, kaip kvepėdavo visas šventorius maistu.
Man miela, kad vis dar pasitaiko žmonių, kurie šventina ne tik margučius, o šventinimo dieną vis po miestą su nemažom pintinėm , gražiom staltiesėlėm uždengtom , vaikštančių pasitaiko, kurie šventina visus patiekalus- miela žiūrėti, bažnyčia kvepia, tradicijos ir kartų perimamumas jaučiasi, o tas maistas šventintas, atrodo kažkokią kitokią , tauresnę nuotaiką sukuria, ir jo skonis toks tarsi kitoks, tyresnis, šventiškesnis:)Anonimas